Imkersvereniging Wehl

De Imkersvereniging Wehl e.o. is een oude vereniging en dateert al van ver voor 1940. In 1947 heeft de vereniging zich aangesloten bij de toen opgerichte Imkersbond ABTB. Door samengaan van de ABTB en ANI is Imkers Nederland ontstaan. Nu is de vereniging aangesloten bij Imkers Nederland.

Imkersvereniging Wehl e.o. heeft een eigen bijenweide en bijenstal tot haar beschikking. Hier worden de praktijklessen van de cursussen met onze eigen verenigingsvolken gegeven. Elk jaar start er een beginnerscursus bijen houden

Met regelmaat wordt een cursus voor de gevorderde imker en een cursus drachtplanten gegeven.

Leden van onze vereniging kunnen gebruik maken van de bijenweide om een bijenkast te plaatsen.

Onderheid aan bijenweide
Onderhoud aan bijenweide

Het onderhoud van de bomen, struiken, planten en bloemen op de bijenweide wordt door de eigen leden verricht, zo dragen wij bij aan voldoende voedsel voor de bijen.

Imkersvereniging Wehl e.o. is een actieve vereniging. Onze vereniging heeft rond de tachtig leden. We ontmoeten elkaar bij werkzaamheden op de bijenweide en bij de maandelijkse imkers-cafe bijeenkomsten in het Beatrixcentrum te Wehl of op locatie.

Onderwerpen van de bijeenkomsten zijn divers, bijvoorbeeld: manier van imkeren,  behandelmethode ziekte, honingverwerking of drachtplanten. Het zijn leerzame en gezellige avonden waarbij kennis en kunde tussen de imkers onderling gedeeld worden wat ten goede komt aan het welzijn van de bijen.

Daarnaast maken de imkers gebruik van het studieaanbod en de kennisuitwisseling van Imkers Nederland.

Imkersvereniging Wehl e.o. is een zelfstandige vereniging die wordt geleid door een bestuur. Als je lid wordt van afdeling Wehl, word je automatisch lid van Imkers Nederland.

Voorzitter: Frank Teunissen
Penningmeester: Gerrit Knoef